Beeldhouwen is een dialoog tussen de steen en de bewerker van de steen, de beeldhouwer. Ik noem dit in gesprek gaan met de steen. Het beeld zit er al in, je hoeft het er alleen nog maar te uithalen.
Lieveheersbeest.
Gemaakt in Galastone geplaatst op een grasspriet van staal. De grasspriet was de grootste uitdaging. Hij is gemaakt door een leraar metaal bewerking. Het is een gedenksteen voor mijn ouders. Aan de onderkant zijn 2 gaten geboord waarin tubes met as zijn geplaatst.
Ying en Yang
G
aakt van witte albast (bovenste vis) en rose seleniet ( onderste vis). De ogen in de seleniet vis zijn van albast en in de albast vis zitten seleniet ogen.
De seleniet is na polijsten doorschijnend wat het mooie wolk effect veroorzaakt.
De ogen in de seleniet vis zijn van albast en in de albast vis zitten seleniet ogen.
De seleniet is na polijsten doorschijnend wat het mooie wolk effect veroorzaakt.
Zeeschildpad.
Geinspireerd door een vakantie op Sint Eustatius, waar ze tijdens het snorkelen met me meezwommen, heb ik deze Karetschilpad gemaakt uit een groot stuk Indiaas speksteen.
Gebroken en toch heel.
Deze steen is gemaakt van frans kalksteen. Een redelijk zachte steen. Deze steen werd nadat hij afwas is een hoekje in de garage gezet omdat ik er helemaal niets meehad. Een heletijd later bleek hij te zijn gevallen en wilde ik hem weg gooien. Mijn man heeft hem gerepareerd en hij heeft nu een ereplaats in de voortuin.
grote en kleine vrouw.
Gemaakt uit één stuk champagne albast. Bij het maken van de grote vrouw moest ik een stuk steen weghalen daarvan heb ik de kleine vrouw gemaakt.
Vrouw met bladgoud
Gemaakt van serpentijn (springstone)
Beelden gemaakt van Braziliaans speksteen.
Torenvalk van Indiaas speksteen